Christel Wiinblad: Min lillebror

Jeg sad og kiggede forfatterskolens 2008-antologi igennem forleden og stødte på Christel Wiinblads navn, som jeg synes, at jeg havde hørt noget om, men jeg kunne ikke huske hvad det var. Hendes historie er, at hun har lavet en digtsamling til (eller om) sin lillebror, Jannick, efter han havde forsøgt at begå selvmord.

Det fortæller hun om hos Mikael Bertelsen i “Den 11. time” og Jannick er også med og spiller musik til sidst. Hvis linket her er for tungt at afspille på din maskine, så tast i stedet Christel Wiinblad i youtube.com, hvor klippet kan ses i tre dele. Det er meget bevægende tv.

Siden lykkedes det Jannick at begå selvmord. Du kan læse Christels afskedsessay til sin bror her.

Jeg har valgt et digt fra bogen, som du kan se her.

Explore posts in the same categories: 2008

Tags: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment på “Christel Wiinblad: Min lillebror”

  1. Ditte Says:

    FANTASTISK bog. Tiden i bogen er meget virkningsfuld, og der er masser af uddrag, som kan illustrere det. Og så er hun absolut rar at høre på, når hun læser op. Stemmen, ordene og emnet er fængslende og meget ægte.


Skriv et svar

